The green list
Saskia is inmiddels ook al jaren bezig om groene manieren van leven zichtbaarder en vindbaarder te maken. Op haar site vind je ook veel achtergrond informatie, tips, merken, ideeën om groene keuzes te kunnen maken.
Ook heeft ze een boek uit gebracht: Niks nieuws, boordevol tips hoe je zonder nieuwe dingen kunt leven.
Podcasts maakt ze ook:)
The green list schrijft:
Thegreenlist.nl is hét lifestyle magazine en de grootste instagram-community voor mensen die groener willen leven Met de nadruk op groener, omdat we iedereen willen verleiden om met ons mee te doen. We willen laten zien dat duurzamer leven belangrijk én leuk is, dat je nog steeds evenveel avonturen kunt beleven en lekker kunt leven. We zijn wars van het belerende vingertje en de je-doet-het-niet-goed-genoeg mentaliteit.
Onze missie is om mensen dagelijks op ideeën te brengen voor een duurzamer leven. Dit doen we via deze website, de socials, (e)books, onze nieuwsbrief, de podcastserie ‘DIE DUURZAME MEIDEN’ en door samen te werken met mooie brands en goede doelen.
Op Instagram
@thegreenlist.nl
Op 4 oktober 2024:
Gaan we wel of gaan we niet? We zijn langs de SHEIN pop-up shop in Utrecht geweest, uit nieuwsgierigheid en om aandacht te vragen voor ultra fast fashion. KOOP HET NIET ⛔️. Wat wij zagen, bevestigde wat velen van onze groenere volgers ook al weten: ultra fast fashion betekent ultra vervuiling 🌍💔. 👉 Zoals @arjenlubach het verwoordde in De Avondshow afgelopen week: 'Het bedrijf waar alle ellende van de wereld samenkomt. Vervuiling, uitbuiting, gejatte ontwerpen en giftige kinderkleding 👚⚠️.' SHEIN is een schoolvoorbeeld van hoe goedkoop niet zonder prijs komt. 👉 Wist je dat SHEIN vorig jaar een winst maakte van maar liefst 2 miljard dollar? Dat is twee keer zoveel als H&M en maakt ze de grootste kledingwebshop ter wereld 😳! Hun webshop heeft meer dan zeshonderdduizend artikelen, en daar…
Bekijk ook deze duurzame tips
Ecosofie is een podcast serie die ik graag luister. Marnix Kluiters interviewt voorlopers op het snijvlak van economie, filosofie en ecologie.
Het kán ook groen én sociaal: GRRU's AltijdWerkplaats bewijst hoe onbenutte menselijke energie en natuurherstel samen leiden tot betekenisvol werk.
Hoogleraar betekeniseconomie, inspirator, activist.
BlueCity versnelt de groene transitie door ondernemers samen te brengen die werken aan circulaire oplossingen en zo bijdragen aan een duurzame toekomst.
Het kán ook groen, zelfs met poep: Broodje Poep transformeert ons dagelijkse 'afval' tot goud voor de bodem en laat zien hoe kringlopen écht sluiten.